Yeay! Colombia!!!


Nu är de min tur att kontrollera och lägga upp på världens bästa blogg!
Jag kommer försöka hålla mig till både export och import i Colombia. Som Amazonas skrev så har vi valt våra namn efter vad vi gillar mest från landet och mitt namn talar nog för sig självt.

Export :
Colombias viktigaste exportvara är deras absolut goda kaffebönor. Colombia är världens näst största kaffeproducent av kaffebönor.
Kaffet som kommer till Sverige från Colombia är ett Arabica-kaffe och växer på Andernas bergssluttningar där klimatet, höjden över havet och den röda vulkaniska jorden är mycket bra för kaffeodling.
Ca 40 % av befolkningen är jordbrukare, men endast ca 2 % av landets total yta är uppodlad, och är koncentrerad till området kring Cordillera Central.

Okej det var mitt första inlägg men vänta bara de kommer fler! Mohahaha

Colombia for life!!

--------/) /) -----
--------(*,*) -----
------(")--(")-'-@
Colombiansk kanin!

Inga kommentarer: